mandag 25. oktober 2010

Hverdagsliv.....

Ut på tur aldri sur! Har fått en det innspill i det siste om at folk begynner å bli drita lei av å se på den vulkanene som har ligget ut på bloggen min den siste mnd....he...he....så jeg får vel skjerpe meg..... Her kommer derfor en liten mix av altmuligrart fra hverdagslivet mitt her nede. Her er jeg sammen med Jo og Tari, noen jenter jeg henger med i helgene. Vi er  på en liten mopedtur fra kirken til et kjøpesenter i nærheten og vi har da skviset oss alle tre på en moped som er het vanlig i dette landet, men ikke fullt så vanlig for meg.......
  Siden jeg jobber hver dag i uken, trenger jeg litt aktiviteter i helgene slik at jeg ikke skal bli alt for rastløs og da er det godt å ha litt hobbyer. Jeg har da blitt bitt av kakebakebasillen til min søster og fyrer ofte opp i gassovnen i helgene for å prøve nye oppskrifter. Denne kaka ble laget til Naomis 4 års dag og hello kitty er ganske enkelt laget med melisdryss og smarties. Her er det svært begrenset utvalg av kakedekorasjonsutstyr så man tager det man haver ;-) Jeg har også tatt turen innom det lokale tøymarkedet hvor jeg kjøpte en del stoff til diverse prosjekter og akkurat nå er jeg i gang med å sy en sommerkjole som jeg ser for meg inni hodet mitt.....men....det er nok et stykke fra det jeg ser for meg i hodet og hva jeg ender opp med til slutt, men veldig kjekt å ha noe å henge fingrene i.
"Alle mine husdyr små de er......kommmer stadig tilbake" Her en baby firfirsle som jeg så vidt fikk knipset et bilde av i full fart på vei under kjøleskapet. Disse krypene blir man fort vant til og de er såkalte "kjekke å ha i hus dyr" siden de spiser myggen. Mygg har jeg også en del av i hus, men har til nå ikke lyktes med å knipse et bilde av en av de i farta...

Noen dyr jeg vil kalle "ikke så kjekke å ha i hus dyr" er kakkerlakkene.....åh...som jeg misliker disse krypene. En dag jeg satt i sofaen og leste en bok hørte jeg noen kravlelyder bak meg og da jeg snudde meg var en kakkerlakk på vei opp kjøleskapdøra.....æsj..tenkte jeg...men snudde meg tilbake til boken og tenkte at hvis jeg later som den ikke er der forsvinner den snart...men nei da..! Plutselig kom enda en krypende opp på sofaen ved siden av meg....og med et byks hadde jeg hoppet ut på stuegulvet uten helt å skjønne hvordan jeg kom meg dertil fra sofaen i en slik fart;-) Det skulle vise seg at jeg hadde en liten invasjon av disse krypene denne kvelden og pluteslig føltes det som om de var rundt meg på alle kanter. Prøvde å "zappe" noen av de med den elektriske myggdreperen, men de bare ristet det av seg og løp videre rundt på kjøkkenet mitt...herlig! Det hele endte med at jeg måtte løpe bort til Berit og Jørn for å låne en spray som dreper kakerlakkene. Det hele var nok litt av et syn når jeg jaktet på disse krypene mens jeg hoppet rundt på gulvet. Selv etter at man har sprayet disse udyrene med en god dusj gift fortsetter de å løpe bortover gulvet og oppover veggene.Det er akkurat som hønene som flyr av gårde etter at man har kappet hodet av de.. Over ser dere resultatet av jakten den kvelden, men jeg likte ikke tanken på de andre som slapp unna......

Ellers består ukedagene mine stort sett av datasamling, og her ser dere tolken og assistenten min i farta. Er litt rart å tenke på at dette bildet er tatt midt i en skitten storby, for det kan se ut som vi er inne i jungelen.. Dette bildet er tatt bare noen hundre meter unna bilveien dere ser på bildet under. Der ser dere også en "becak" som er en motorsykkeldrosje som det florerer av her nede.Siden jeg hverken kan kjøre bil eller moped selv her nede ennå, benytter jeg meg titt og ofte av disse motorsykkeldrosjene for å komme meg lett fra sted til sted.


Er utrolig kjekt at det er flere norske her nede og det er en gjeng med herlige mennesker som jeg trives veldig godt sammen med. Her feirer vi Elisabeth Birkeli 9 år. Og siden hun bare elsker å svømme...hva er vel ikke mer naturlig enn å ha et "poolparty" for å feire den store dagen:-)

Mamma Anette hadde bakt en deilig kake og her er Elisabeth oppe av vannet akkurat lenge nok til at vi rekker å synge bursdagssangen  på to språk i en fei......og "plopp" så var jenta ut i vannet igjen;-)

Her har vi to glade jenter i sitt rette element, Elsabeth (over) og Naomi (under).

3 kommentarer:

  1. Ja, det var helt ok men noen hverdagsbilder :) Vulkanen kan vi se på TV... Ser ut som du koser deg! Lykke til med fortsatt innsamling av data.

    SvarSlett
  2. Er forresten ferdig med pendlingen til Haugesund nå. Det er deilig.

    SvarSlett
  3. De kakkerlakkene var like ekle på bildet som i virkeligheten, håper du forgifter en hel haug av dem og at de aldri kommer tilbake til huset ditt!!!

    SvarSlett