torsdag 8. juli 2010

Første livstegn fra Indonesia

Har hatt fullt program siden jeg ankom Indonesia, men reiste ut til Samosir den første helgen for å ha noen dager ferie før jeg begynte med prosjekt planleggingen. Samosir er en vulkansk øy som er omringet av en innsjø. Siden det var overskyet de dagene jeg var der, ble det dårlig med soling og bading. Jeg benyttet derfor anledningen til å bli litt kjent på øya og få meg noen nye bekjentskaper.






Min nye venninne Rosita. Hun er blitt min bestevenninne sier hun, selv om vi kun har kjent hverandre i to dager. Ikke vanskelig å få nye venner her nede, nei;-)
Jeg var på sykkeltur med Rona og Nicko en dag for å se noen severdigheter. Det endte da med at turistene mistet interessen for severdighetene og ble mere opptatt av å ta bilde sammen med oss;-) Ikke nok med at jeg er hvit, men disse hårflettene gjør at jeg tiltrekker meg særdeles mye oppmerksomhet. Kan ikke gå noe sted uten at noen kommenterer håret mitt.

Ellers så har jeg blitt veldig godt mottatt av de lokale NLM damene i Medan, Lina, Tina, Fina og Maria.

Tina (tv) og Lelyna (th).

 
Maria (tv) og Erfina (th).

NLM damene steller veldig godt med meg, her har de tatt meg med til Mean Plaza for lunch og sørger for å holde væskebalansen min oppe.
Jeg var med de ut til søppelfyllingen Simpang Kongsi hvor de hadde engelskudervisning for barn i 3 ulike alderstrinn. Her er Tina i aksjon med å lære de klokken.


Erfina underviser de minste barna med sang og lek. Herlig å få være med på:-)

5 kommentarer:

  1. Fantastiske bilder!!:D
    Ser ut som du har det bare helt nydelig der nede!
    Husk å drikk masse og få noen pusterom innimellom;) Skal virkelig prøve å få kommet ned og besøk deg!!:D Love ya!!

    SvarSlett
  2. ps: Bare DIGGER de flettene dine!!!!!:D :D

    SvarSlett
  3. Så kjekt å se og lese hvordan starten har vært i Indonesia! Gleder oss til å følge med på bloggen :-) Klem fra Aarslandsgjengen

    SvarSlett
  4. Hei Målfrid !
    Fantastisk å se de flotte bildene fra Indonesia.Det er godt å se at du har fått venner og blir godt tatt vare på. Vi ber for deg hver dag, at du må lykkes med å kunne få til en god oppgave, og at du får holde deg frisk og i god form.
    Mor og jeg hadde 14 dager med fint sommervær da vi ferierte på Østlandet.Vi var sammen med Åshild og Lars og barna i to dager på Magali Camping. Her brukte vi en dag i " Lilleputthammer " Åshild og Lars var barre på en viken tur, så når de dro nordover til Stjørdal igjen, forsatte mor og jeg til Lillehammer ( 2 dager ) og Hamar ( to dager på Hedamarktoppen )
    Deretter dro vi ned til Fangekasa på Bedehus sang i grenseland. En hel uke med mye fin sang og forkynnelse. Jeg gjorde ca. 20 radioopptak da vi var der som skal sendes ut på høsten. Til helgen ( flrstkommende søndag ) drar vi ned til Ølen og skal hjelpe Kristin og Trond med flyttelass til Stjørdal. Dra opp på Onsdag.Men først skal vi ( på lørdag ) passe Jonas. Marita og Øivind skal i bryllupp. Han er en vilter krabat, så ( bestefar ) får vell en stor utfordring.Jonas har strekt seg og er blitt lang og haretter hvert utviklet et stort ordforråd.
    Åshild og Lars og barna er nå på Evje, så jeg passer på kanina deres. ( flir kaninbuert og gir kaninen mat ), så nå har de både katte og kanin
    I morgen ( Torsdag ) er det meldt varmt vær igjen, vi er lovt opptil 25 varmegrader, og det blir herlig.Vi skal prøve å støtte prosjektet ditt litt mens du er i Indinesia. Skal hilse fra mamma. Hun holder på å rede bort saker å ting til Kristin og Trond og barna kommer. De skal bo hos oss til de overtar huset den 4. september.

    Hilsen pappa

    SvarSlett
  5. Stjørdal: 22.07.2010

    Hei Målfrid !
    Det er vell ikke den rette plassen å skrive inn denne kommentaren, men jeg ser ingen annen mulighet for å få kontakt med deg. Jeg har prøvd å sende deg en mail, men vet ikke om den kom fram ?
    Kan du sedne meg din mailadresse, og eventuelt mobilnr. som vi kan ringe eller sende SMS til.
    Min mailadresse er: kjell.kolbrek@c2i.net
    Håper du er i god form og har det bra. Mor og jeg har satt inn noe på kontoen din som støtter prosjektet.
    Kristin og Trond og barna har kommet på plass i Trøndelag, foreløbig i Skiferåsen 14
    Hører fra deg.

    Hilsen Pappa

    SvarSlett