torsdag 9. september 2010

Alicia 1 år

Datteren til Lelyna, Alicia fylte 1 år og da var vi alle invitert.
Mor og datter
Jeg hadde fått i oppdrag å lage bursdagskake og det var lettere sagt enn gjort i denne varmen.  Å piske krem i over 30 varmegrader er et mareritt....til slutt måtte jeg skru på AC for fullt på soverommet og lage ferdig kaken der. Da jeg endelig var fornøyd med resultatet skulle kaken transporteres til selskapet og igjen....krem og varme er ingen god kombinasjon...... og under bilturen begynte kremen å sige nedover kaken og da vi kom frem så kaken rett og slett litt herjet ut :-)  Men til tross for at halve kaken raste sammen pga varmen var den en stor suksess på smak og flere oppdrag venter...

Alt i alt med store og små var vi rundt 30 stk i selskapet. Men siden de fleste i Indonesia trives best med å sitte på gulvet var ikke det noe problem og det var god plass til alle. Når de har selskaper eller fester her nede renser de stuen for møbler (hvis de i det hele tatt har møbler da) og legger matter utover gulvet, så sitter vi og spiser sammen på gulvet. Veldig koselig synes jeg og jeg kan godt tenke meg å adoptere denne tradisjonen :-)
Bursdagssangen ble sunget på 3 forskjellige språk, norsk, engelsk og indonesisk
Til ære for meg hadde de tilberedt slange siden jeg ikke har spist det før og har skrytt av at jeg ikke er redd for å prøve det, men her er jeg visst litt nervøs før første biten alikevel......
Konsistensen var i grunn litt som å spise viskelær og jeg tygde og tygde og tygde....
Men til min store overaskelse var det i grunn ganske godt
Så jeg kan anbefale alle og prøve å spise slange. Egentlig ville de servere meg hund også, men det er jeg ikke helt klar for ennå...... Men hundesuppe skal visst være veldig bra for blodtrykket hvis man er syk, så det kan hende jeg ombestemmer meg dersom jeg skulle få Dengufeber og blodtrykksfall ;-)

1 kommentar:

  1. Så da ble det bløtkake, ja! Gikk det greit med sukkerbrødsteking i gassovn? Tviler ikke på at den kaka gjorde suksess!
    Å ha spist slange er jo noe å fortelle til tanteungene :-) De får nok mange fantastiske historier å fortelle vennene sine etter Indonesia-oppholdet ditt...

    SvarSlett