mandag 15. august 2011

Mitt nye hjem i Bandung!

Dette er huset mitt i en landsby som heter campung Sangyang.

Jeg har veldig god plass, med to etasjer og flere soverom. Så jeg satser på at det kommer noen gjester fra Medan etter hvert.

Kjøkkenet er også greit, men jeg har hatt litt trøbbel med gassovnen som lekker gass. Så da får jeg virkelig prøvd meg med språket, når jeg må få tak i hjelp og forklare hva som er galt.



Her ser dere lansbyen jeg bor i, og huset mitt ligger vel midt inni denne klyngen med hus et sted.

Dette er noen nye venner jeg fikk i dag når jeg gikk meg en runde rundt i landsbyen. De var veldig ivrige etter å vise meg rundt og hjelpe meg å lære Indonesisk. Jeg rakk ikke gå så langt i dag, men de ville veldig gjerne vise meg mere i morgen, så det ser ut til at jeg har fått meg noen private lommekjente guider :-) Herlig! Ellers må jeg si at jeg trives kjemegodt her, både i landsbyen og på skolen. De har en egen metode å lære bort språk på og vi synger mye og repeterer og repeterer. Hver morgen må vi alle frem i klasserommet og presentere oss selv på Indonesisk og samme prosedyre er det før vi drar hjem. 

2 kommentarer:

  1. Flott å se at du er vel på plass! Vi gleder oss til å følge deg på bloggen :-)

    Menganggap seluruh keluarga

    SvarSlett
  2. Takk for det tror jeg...?! Google translate går jeg ut i fra.... Skjønner at det er noe med hele familien, men det første ordet fårstår jeg ikke.

    SvarSlett